Yleistä
Tuiran Hautaustoimisto Da-Pu, jäljempänä myyjä, (Y-tunnus 2617471-1 ).
Nämä toimitusehdot soveltuvat hautaamiseen liittyvien tuotteiden sekä nettihautauksen tilaamiseen verkkokaupassamme sekä hautajaisten palvelukokonaisuuksiin.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.12.2021 alkaen ja toimitusehdot koskevat kaikkea asiakkaille tilausten pohjalta toimitettavaa myyntiä tilaustavasta riippumatta. Tilaustapoja ovat verkkosivut, puhelin-, sähköposti- sekä myymälätilaukset. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan aina voimassa oleviin toimitusehtoihimme.
Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Sopimus syntyy hautaustoimiston ja tilaajan/kuolinpesän välille, kun tilaaja on saanut tarjouksen ja hyväksynyt sen. Tuotteiden hinnat sisältävät verot, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Toimituskulut
Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, on sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.
Maksaminen ja maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Myyjä lähettää tilaukseen liittyvät laskut tilaajalle kuolinpesän nimelle kirjoitettuna, jotta ne voidaan liittää perunkirjoitukseen. Koska kuolinpesä ei voi toimia sopimuskumppanina, on tilaaja vastuussa laskujen maksamisesta.
Hautaamiseen liittyvät laskut ovat ns. ensisijaisia kuolinpesän maksuja ja laskun maksajalla on oikeus saada maksu kuolinpesän varoista esittämiään maksutositteita vastaan.
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Toimitusaika
Hautajaisissa noudatamme hautaistoimistolakia 457/2003.
Vainajan ruumis on ilman aiheetonta viivytystä haudattava tai tuhkattava. Vainajan ruumista ja tuhkaa tulee käsitellä arvokkaalla ja vainajan muistoa kunnioittavalla tavalla. Vainajan ruumiin hautaamisessa ja tuhkaamisessa sekä tuhkan käsittelyssä tulee kunnioittaa vainajan katsomusta ja toivomuksia.
Tilauksia postitetaan arkipäivisin, arkkuja emme postita. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Kuluttajana sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille kirjallisesti viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Jos jokin tuote valmistetaan tai tilataan yksilöllisesti asiakkaan toiveiden mukaisena, asiakas on myös velvollinen maksamaan tilaamansa tuotteet.
Palautusoikeus ei koske kaiverrettuja kylttejä tai muita tuotteita, joissa on vainajan tietoja näkyvissä. Asiakkaan tulee ennen tilauksen jättämistä varmistaa personoitujen tuotteiden oikeat tiedot.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä sähköpostiimme info@dapu.fi.
Palautettavat tuotteet on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja takaisinlähetystä varten hyvin pakattuja.
Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.
Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Vastuunrajoitus
Myyjä ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajansuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Tilaaja vastaa siitä, että kaikki tiedot on annettu oikein. Myyjä ei ole vastuussa tilaajan antamien mahdollisten virheellisten tietojen kuten osoitteiden, puhelinnumeroiden tai sähköpostiosoitteiden aiheuttamista haitoista eikä vahingoista. Myyjällä on oikeus laskuttaa tilaajalta virheellisten tietojen aiheuttamat lisätyöt. Näissä tapauksissa myyjällä ei ole myöskään korvausvelvollisuutta tilaajalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuneesta suorasta tai välillisestä vahingosta. Tilaajaa informoidaan lisäkuluista viipymättä.
(Yleisimpiä lisäkustannuksia ovat arkun vaihtaminen vainajan virheellisesti ilmoitetusta koosta johtuen, tuhkauksen estävä tahdistin ja vainajan sijaintiin liittyvät virheellisyydet.)
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse
puh. 0400 399 506
info@dapu.fi
Valtatie 59, 90500 Oulu
Avoinna: arkisin klo 9.00-16.30
Maksaminen verkkokaupassa
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla (Nordea, OP, Danske Bank, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, OmaSp, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken), korttimaksuilla debit/credit (Visa, Visa Electron ja Mastercard), mobiilisti (MobilePay, Siirto, Pivo), laskulla ja osamaksuvaihtoehdoilla Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta